پروژه سقف متحرک نورگیر الهیه

سقف متحرک نورگیر که اغلب در حیاط های خلوت، پاسیوها و … اجرا می شود دارای علاقه مندان بسیاری است. پروژه سقف متحرک نورگیر الهیه در فضایی به مساحت 20 متر مربع اجرا شده است.

مساحت : 20 متر مربع
کاربری : سقف متحرک نورگیر
محل پروژه : الهیه – تهران
سال :  دی 1398
مشخصات سازه : آلومینیوم
جنس پوشش: PVC Blackout

چرا سقف متحرک نورگیر پر کاربرد است؟

لازم است تا دقت داشته باشید که سقف متحرک نورگیر، از یک سو می تواند مانع دید سایر همسایه ها و ساختمان ها به محیط منزل شما باشد. از سوی دیگر از ورود نورهای مضر خورشید به داخل پاسیو جلوگیری می نماید. البته باید در نظر داشته باشید، از آنجا که افراد زیادی از نورگیرهای خود به عنوان محلی برای نشستن استفاده می نمایند لذا مراقبت از مبلمان در برابر نور خورشید دارای اهمیت بالایی است.

هر آنچه که باید در خصوص پوشش نورگیر قبل اجرای آن باید بدانید

سقف متحرک نورگیر یک زیرمجموعه از انواع سقف متحرک می باشد. این سقف ها قابلیت باز یا بسته شدن را دارند. لذا افراد به راحتی می توانند هر زمان که مایل هستند آنها را باز نموده یا ببندند.  البته نورپردازی که زیر این سقف ها صورت می گیرد، فضای زیبا  دلنشینی را ایجاد می نماید. عموما برای سقف های فوق از روکش pvc با روکش الیاف استفاده می شود. این روکش ها دوام و ماندگاری بالایی دارند و به راحتی باز و بسته می شوند. البته باید در نظر داشت که این روکش ها یک لایه صیقلی ایجاد می نمایند که در برابر آب باران، انعکاس نور خورشید و رفع آلودگی ها کاربرد زیادی دارند.

در سقف متحرک، برای اینکه سایبان به راحتی باز و بسته شود، از از چرخ های ریلی پلی آمید استفاده می گردد زیرا این چرخ های وزن کمی داشته اما قابلیت تحمل وزن های زیادی را از خود نشان می دهند. از سوی دیگر سر و صدای کمی ایجاد می نمایند.

مزیت استفاده از پوشش متحرک

سقف متحرک نورگیر از جنبه های مختلف باعث سود رسانی به افراد می شود. در گام اول باید در نظر داشته باشید که این سقف ها می توانند محیط را بسیار خنک نمایند. از همین رو فضای مناسبی را برای رشد گیاهان و حتی ریلکس نمودن فراهم می آورند. همچنین باید توجه داشت که سقف های فوق از تابش مستقیم نور خورشید به داخل جلوگیری می نمایند. این مورد برای پرورش گیاهانی که به آفتاب حساسیت بالا دارند یا افرادی که مایلند از این فضا برای نشستن استفاده نمایند، گزینه عالی محسوب می شود.

در قدیم افراد تنها در روزهای خوب سال می توانستند از فضای نورگیر خود استفاده نمایند. اما امروزه هم در زبان برف و باران و هم در روزهای گرم سال می توان از این سقف بهره برد. اشخاص به راحتی با توجه به میل خود، سقف های فوق را باز نموده یا می بندند. سقف های فوق برای گرما و سرما نیز می توانند عایق خوبی محسوب شوند. خوشبختانه مدل هایی که امروزه با چارچوب آلومینیومی ساخته می شوند، ضد ضربه هستند و مقاومت بالایی را از خود نشان می دهند.

جمع بندی:

خوشبختانه برای سقف متحرک اشراف بند امروزه انواع طرح ها و مدل ها در بازار وجود دارد که افراد بر اساس سلیقه و نیاز خود می توانند از آنها استفاده نمایند. اگر شما نیز فضایی در اختیار دارید و مایلید از آن برای پرورش گیاهان، محیط آرامش و … استفاده نمایید، پروژه سقف متحرک نورگیر می تواند به طور حتم نظر مثبت شما را جلب نماید. در دکوراسیون منزل این مورد امروزه جایگاه خاصی دارد.