پروژه سقف متحرک نورگیر الهیه

پروژه مذکور در منطقه نوبنیاد تهران بود و فضایی به مساحت 15 متر مربع را مسقف نموده است.

مساحت : 15 متر مربع
کاربری : سقف جمع شونده حیاط خلوت
محل پروژه : نوبنیاد – تهران
سال :  دی 1400
مشخصات سازه : آلومینیوم
جنس پوشش: PVC Blackout

سقف جمع شونده حیاط خلوت، همانگونه که از نام آن مشخص است، یک سقف جمع شو پارچه ای می باشد که در محیط حیاط خلوت نصب می شود. پروژه مذکور در منطقه نوبنیاد تهران بود و فضایی به مساحت 15 متر مربع را مسقف نموده است. البته باید در نظر داشته باشید که این سقف ها متحرک بوده و بنا بر نیاز مشتری، هر زمان که مایل بودند می توانند آن را جمع نموده و باز نمایند.

باید در نظر داشته باشید که اجرای سقف جمع شونده پارچه ای هیچ محدودیتی را برای حیاط شما ایجاد نمی نماید و به راحتی می توانید از آن به عنوان اشراف بند یا یک سقف مقاوم در برابر باد، باران و آفتاب استفاده نمایید. یکی از مزایای این سقف ها، فراهم آوردن نور لازم برای محیط تراس می باشد. علاوه بر اینکه در طول روز شما می توانید به راحتی آنها را جمع نمایید، حتی در صورت باز شدن نیز می توانید از نورپردازی زیر آن بهره ببرید.

 

اجرای پروژه سقف جمع شونده حیاط خلوت:

سقف جمع شو حیاط خلوت به صورت کاملا اتوماتیک می باشد و قادر است تا به برق شهری متصل گردد. برای اینکه بتوان امنیت و مقاومت این سازه را تامین نمود از برش CNC استفاده شده است. همچنین برای بخش های آلومینیومی روکش های گالوانیزه در نظر گرفته شده که می تواند در برابر رطوبت مقاومت خوبی را از خود نشان دهد. باید توجه داشت که پوشش رنگی این سازه ها از الکترواستاتیک است که طول عمر بالایی دارد. لذا بدون نگرانی می توانید برای محیط های مرطوب نیز از آنان بهره ببرید.

برای سقف جمع شونده حیاط خلوت، عموما از پارچه های PVC استفاده می گردد که به راحت جمع و باز می شوند. لازم است که در نظر داشته باشید، لایه ای در قسمت انتهایی سازه ها قرار داد که از این بخش می تواند محافظت نماید. این لایه که عموما بر روی دپوی پارچه قرار گرفته و پرچ شده است، قادر است ماندگاری پارچه ها را افزایش دهد. صفحات فلزی این سازه نیز از رنگ های پودری پوشیده شده اند لذا بدون نگرانی می توان مدت های زیادی از آنان بهره برد.

نکات مهم در خصوص سقف های جمع شو:

  • یابد در نظر داشت که سقف جمع شونده حیاط خلوت اغلب از پروفیل آلومینیوم 6063 تهیه می شود. برای اتصالات آنها نیز فولاد مورد استفاده قرار می گیرد.
  • با توجه به اینکه همه سازه رنگ آمیزی شده و دارای روکش است به هیچ وجه دچار زنگ زدگی، شوره و … نمی شود.
  • در داخل پارچه های سقف از الیاف پارچه ای به رنگ مشکی استفاده شده است تا نور خورشید را به راحتی عبور ندهند.
  • این سقف ها را بر روی دهانه هایی تا نهایت 10 متر اجرا می کنند.
  • سقف های متحرک به کمک موتورهای الکتریکی، ریموت و برق شهری باز و بسته می شوند.

می توان بیان نمود که سقف جمع شونده حیاط خلوت از بسیاری جهات می تواند برایتان مفید باشد زیرا محیط مسقفی را برایتان فراهم می آورد که در صورت نیاز می توانید آن را جمع نموده و از نور خورشید نیز استفاده نمایید.