سقف متحرک استرحتگاه هوایار

پروژه شرکت هوایار، یک سقف متحرک استراحتگاه به مساحت 120 متر مربع است. در واقع این سازه در حیاط شرکت و به ابعاد 10 در 12 متر در خیابان جردن تهران برپا شد.

مساحت : 120 متر مربع
کاربری : سقف متحرک استراحتگاه
محل پروژه : حردن – تهران
سال :  تابستان 1399
مشخصات سازه : آلومینیوم
جنس پوشش: PVC Blackout

یکی از اهداف مهم پروژه سقف متحرک استراحتگاه برای شرکت‌ها، استفاده از فضاهای باز به منظور استراحت افراد و بهره‌مندی کامل از مساحت شرکت به شیوه‌های مختلف است. در پروژه سقف متحرک شرکت هوایار ضمن ارائه تمام جزئیات فنی سازه، کاربردها و مزایای آن را برای شما شرح می‌دهیم.

سقف متحرک استراحتگاه شرکت هوایار

پروژه شرکت هوایار، یک سقف متحرک به مساحت 120 متر مربع است. در واقع این سازه در حیاط شرکت و به ابعاد 10 در 12 متر در خیابان جردن تهران برپا شد. سقف پارچه‌ای متحرک واقع در این ساختمان اداری در شهریور ماه سال 1399 طراحی و اجرا شد.

شرکت هوایار در خیابان گاندی از یک فضای بسیار عالی در حیاط ساختمان بهره‌مند بود. اما به دلایل مختلف اعم از شرایط آب و هوایی متفاوت در طول سال، امکان استفاده مداوم از این محیط را نداشت. بنابراین به کمک سقف متحرک پارچه‌ای، حیاط ساختمان اداری، مسقف شد تا از این پس پرسنل محترم بتوانند فضای مناسبی برای استراحت خود داشته باشند. بدین ترتیب در تمامی ساعات شبانه روز و در هر شرایط آب و هوایی مانند برف، باران، تندباد، گرما و سرمای شدید برای استفاده از حیاط شرکت، محدودیتی وجود نخواهد داشت.

مشخصات و جزئیات پروژه شرکت هوایار جردن

به منظور استفاده کامل از فضای حیاط ساختمان برای استراحتگاه، از به کار بردن ستون وسط شاسی آهنی اجتناب شد. برای این سازه تعداد 8 ستون کناری به گونه‌ای طراحی شد که مقاومت و استحکام سایبان تضمین شود. با توجه به مساحت سقف متحرک پارچه ای حیاط، 4 عدد سقف متحرک با طول بازشونده 6 متر در نظر گرفته شد. با این اوصاف پرسنل شرکت به راحتی می‌توانند هر کدام از سایبان‌ها را به صورت تکی و یا همزمان با هم مورد استفاده قرار دهند. چرا که هر سقف دارای موتور الکتریکی مجزا است.

پروفیل این سقف متحرک، آلومینیوم 6063 است. نورپردازی این سازه به کمک LED های نقطه‌ای باعث می‌شود محیط زیر سقف به طور یکنواخت روشن شود. بنابراین هنگام استفاده از محیط مسقف در هنگام شب از نظر روشنایی هیچ مشکلی بوجود نمی‌آید.

برند موتور الکتریکی هر سقف، سامفی فرانسه و جنس پارچه سایبان، PES-PVC-blackout SRF india است. این جنس پارچه، نور خورشید را از خود عبور نمی‌دهد و در مقابل پوسیدگی، حریق، رشد قارچ و افزایش میکروب مقاوم است.

با توجه به توضیحات ارائه شده پیرامون سقف متحرک استراحتگاه برای شرکت هوایار در فضای باز استراحاگاه، امکانی بوجود آمد تا کارکنان شرکت بتوانند یک محیط کاربردی و جذاب مطابق با سلیقه خود به صورت سرپوشیده و یا روباز داشته باشند. حتی در این پروژه خاص به دلیل تعدد سقف‌های متحرک، امکان وجود 2 حالت مسقف و روباز به طور همزمان برای تهویه هوا و عبور نور خورشید وجود دارد.