مشخصات پروژه برج باغ

پروژه سایبان برج باغ در  فضای سبز بام برج مسکونی در آجودانیه به متراژ ۵۰ متر مربع می باشد.

مساحت : ۵۰ متر مربع

کاربری : سقف روف گاردن

محل پروژه : آجودانیه

سال : ۱۳۹۷

مشخصات سازه : سازه آلومینیومی ۶۰۶۳

نوع دوخت پارچه : wedge welder

پروفیل : آلومینیوم

سایه بان برج بام

سایبان متحرک  یکی از کاربردهای سایبان پارچه ای می باشد. شرکت ساینا برای محافظت از فضای زیر یک پرگولا چوبی این سایه بان متحرک پارچه ای را طراحی نمود. پرگولا چوبی بر روی روفگاردن برج مسکونی در منطقه آجودانیه تهران قرار دارد. با توجه به اینکه پرگولا یک المان دکوراتیو برای محوطه خارجی است و نمی توان از فضای زیر آن در تمام ایام فصول سال استفاده کرد. یکی از المان های به روز دنیا که می توان آن را روی یک پرگولا استفاده کرد سایبان برج باغ است که فضای خارجی یک برج را هرچه زیباتر می کند.

باید توجه کرد که هزینه سقف متحرک پارچه ای متفاوت با المان های دیگر است و هزینه سایبان متحرک پارچه ای به فاکتورهای متفاوتی بستگی دارد.

معماری سایبان متحرک پشت بام

در طراحی سایبان متحرک  بر اساس پرگولایی که در فضای روفگاردن نصب شده بود طراحی گردید. با توجه به هدف کارفرما که بتواند از فضای زیر پرگولای طراحی شده در فضا به راحتی در تمام فصول استفاده کند. از یک المان محوطه سازی مدرن و لاکچری استفاده کرد. برای هرچه زیباتر شدن فضای داخلی با یک دکوراسیون منحصر به فرد می توان نورپردازی کرده تا فضای رویایی را در زیر این سقف برقی ایجاد کند.

مشخصات سازه و پارچه سایبان برج باغ آجودانیه

سایبان به کار رفته در این سقف متحرک اتوماتیک از جنس آلومینیوم ۶۰۶۳ استفاده شد تا زیبایی و استحکام بیشتری را به فضای روف گاردن بدهد. فضای پوشیده شده در روفگاردن برج به متراژ ۵۰ مترمربع است. برای جمع شدن پارچه سایبان متحرک روفگاردن از موتور الکتریکی سامفی ساخت فرانسه که یکی از موتورهای با کیفیت بالا در بازار است. از طرف کارفرما برای سایبان متحرک انتخاب شد.

در محاسبات سرعت باد برای این سقف برقی ۶۰ کیلومتر بر ساعت و میزان بار برف قابل تحمل برای سایبان برج باغ ۳۰ کیلوگرم بر متر مربع در نظر گرفته شده است.