مشخصات سایبان استخر

این پروژه دو سایبان متحرک استخر در محوطه فضای باز ویلا واقع در شهریار به متراژ ۵۰ متر مربع می باشد.

مساحت : ۱۰۰ متر مربع

کاربری : سقف متحرک استخر

محل پروژه : شهریار

مشخصات سازه : آلومینیوم ۶۰۶۳

سال : بهمن ماه ۱۳۹۷

سایبان متحرک استخر چیست؟

برای ایجاد یک سایه بر روی استخر در روزهای آفتابی و برای محافظت افراد از سوختگی شدید پوستی، استفاده از سایه بان استخر مناسب است. با نصب یک سقف متحرک بر روی استخر می توان یک فضایی متفاوت برای آن ایجاد کرد. سایبان متحرک استخر را می توان به راحتی با فشردن یک دکمه بر روی ریموت کنترل، باز یا بسته شود.

 

معماری سایبان استخر

یکی از ویلاداران در شهریار برای ایجاد فضایی متفاوت بر روی استخر خود از سایبان متحرک برای پوشش استخر استفاده کرد. در این راستا کارفرما با مشاوره رایگانی که با معماران شرکت سقف متحرک ساینا داشت به این نتیجه رسید که برای پوشش فضای مد نظر خود از دو سایه بان متحرک استخر استفاده نماید. مهندسین ساینا برای دوام بیشتر سقف جمع شونده استخر و خروج کامل آب از روی آن، سقف اتوماتیک را با کمی شیب ساختند تا به راحتی آب های وارده بر سقف متحرک را به باغ هدایت نمایند.

مشخصات سازه و پارچه

کارفرما برای ایجاد یک پوشش متفاوت بر روی استخر خود از سقف برقی استفاده کرد. با توجه به اهداف کارفرما طراحان از دو سقف به ابعاد ۱۰*۵ برای مسقف کردن فضا استفاده کردند، از طرفی مشتری مایل بود که سایبان متحرک استخر به صورت جداگانه باز یا بسته شود از این رو در طراحی سقف از دو موتور با برند هیوت استفاده شد تا کارفرما بتواند به راحتی و به صورت جداگانه آن را باز و بسته نماید. برای ایجاد فضایی گیرا و متفاوت رنگ سازه و پارچه متضاد انتخاب شد تا فضای زیباتری را در کنار ویلا ایجاد شود.