مشخصات پروژه سایبان باغ رودهن

سایبان برقی باغ در رودهن تهران به متراژ حدودی 20 متر مربع اجرا شد.

مساحت : 20 متر مربع
کاربری : سقف متحرک باغ
محل پروژه : الهیه – تهران
سال :  دی 1398
مشخصات سازه : آلومینیوم
جنس پوشش: PVC Blackout

سایبان برقی باغ چیست؟

سایبان برقی باغ نوعی سقف اتوماتیک است که توسط یک ریموت کنترل، اداره می شود. این نوع سقف ها که از جنس پارچه های پلی استر هستند، با دو لایه pvc و pvdf دارای مقاومت بالایی بوده و جزو بهترین نوع سایبان متحرک محسوب می شوند. به این ترتیب گمان نکنید از پارچه های معمولی برای نصب و اجرای این مدل سقف ها استفاده می شود. بلکه جنس پارچه ها کاملا خاص بوده و از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

این پارچه ها دارای ترکیبات شیمیایی مخصوصی هستند که موجب می شود، ویژگی هایی مجزا از سایر پارچه ها داشته باشند. به طور مثال: اگر سایه بان برقی دچار آتش سوزی شود، پارچه های سقف به میزان کمی آتش گرفته و به سرعت نیز خاموش می شوند. همچنین اگر از برند های مطرح تولید کننده پارچه های پلی استر مانند: سیون بلژیک, مهلر آلمان, عبیکان عربستان استفاده کنید، تا ۱۰ سال ماندگاری رنگ و درخشندگی دارند.

نکته دیگری که لازم است درباره این گونه سقف ها بدانید، سایر اجزا و سازه هایی هستند که برای نصب و راه اندازی سایبان متحرک از آنها استفاده می شود. بخش های دیگر سایبان برقی پارچه ای شامل: اتصالات، لایه محافظ جمع شونده، ریموت کنترل؛ موتور سقف متحرک، سازه آلومینیومی و نورپرداز سقف متحرک می شود.

نکات مهم هنگم نصب و استفاده از سایه بان برقی باغ :

این پروژه به متراژ 18 متر مربع در شهر رودهن اجرا شده است. برخی از انواع سایبان برقی دارای سنسور بوده، به طوری که تغییرات شرایط آب و هوایی را تشخیص داده و به صورت خودکار اقدام به بسته شدن می کنند. اگر در شرایط آب و هوایی متغیری قرار دارید، بهتر است اقدام به نصب اینگونه سقف ها نمایید.

رنگ سازه ها از دیگر نکات مهم است. اگر سازه های استفاده شده در سایبان برقی باغ، الکترواستاتیک باشد، مزیت های زیادی به همراه خواهد داشت. شامل: عدم خش پذیری و بریده شدن، چسبندگی مناسب به سطح، مقاومت در برابر ضربه، ثبات رنگ در برابر هر نوع شرایط آب و هوایی، ظاهر یکدست و مناسب و پوشش ضخیم تر.

استفاده از موتور های با کیفیت نیز در کارایی بهتر سقف های متحرک تاثیرگذار است. هرچه نیروی محرکه سقف توسط موتور هوشمند و با قدرت تولید شود، عمر سقف متحرک نیز افزایش پیدا می کند. برترین موتور هایی که در این زمینه می توان از آنها استفاده کرد، شامل: برند موتور سامفی فرانسه و موسل ترکیه می شوند.

موارد استفاده از سقف متحرک:

امروزه استفاده از سایبان برقی باغ  بسیار افزایش یافته است. اگر در گذشته این سازه بیشتر جنبه تجاری داشت، اکنون کاربرد های فراوانی یافته و برای مصارف شخصی نیز استفاده می شود. به طور مثال: مجموعه هایی که دارای روفگاردن هستند. اقدام به نصب سایبان نموده اند. اما عده زیادی از افراد به منظور حداکثر استفاده از محیط، اقدام به نصب سایبان برقی می نمایند. یکی از مواردی که با کمک سایبان کارایی بیشتری پیدا می کند، نصب سقف متحرک استخر می باشد. به خصوص در منازلی که مکان استخر از دید سایرین پنهان نبوده و بزرگسالان برای شنا کردن با محدودیت رو به رو هستند.

در موارد این چنینی اجرای سایه بان برقی می تواند به میزان زیادی حلال مشکلات باشد. در صورت نصب سایه بان برقی باغ روی استخر، فضای استخر دیگر قابل مشاهده نبوده و شنا کردن راحت تر می شود. به دلیل جنس پارچه های به کار رفته، اشعه یو وی امکان عبور نداشته و شناگران دچار مشکلات پوستی نمی شوند. ضمن اینکه بسته بودن سقف متحرک از ورود زباله مانند: برگ درختان به درون استخر جلوگیری خواهد کرد.  اگر دوست ندارید تمام مساحت استخر دارای سقف باشد، می توانید تنها بخشی از استخر را مسقف کرده و مابقی مساحت استخر را به صورت رو باز استفاده نمایید.