پروژه سقف جمع شونده روفگاردن اهواز

این سقف جمع شونده در یک روفگاردن به مساحت ۴۵ متر مربع نصب و اجرا شده است.

مساحت : 45 متر مربع
کاربری : سقف جمع شونده روفگاردن
محل پروژه : اهواز
سال :  دی 1398
مشخصات سازه : آلومینیوم
جنس پوشش: PVC Blackout

سقف جمع شونده پارچه ای روفگاردن نوعی سقف به سبک مدرن و امروزی است. نصب این نوع سقف را هم می توان بخشی از معماری ساختمان دانست و هم آن را در حیطه دکوراسیون در نظر گرفت. زیرا سقف جمع شو علاوه بر کارایی که دارد، به زیبایی بخشی ساختمان نیز کمک می کند. این نوع سقف را می توان به عنوان یک سازه تمام اتوماتیک معرفی کرد. شما این مدل سقف را می توانید در مکان های متفاوت مشاهده نمایید. هرچند اخیرا سقف جمع شونده روفگاردن قابلیت استفاده شخصی نیز پیدا کرده و برخی از افراد برای حیاط یا تراس منزل خود نیز؛ این نوع سقف را نصب می نمایند.

برای نصب سقف جمع شونده روفگاردن پارچه ای چه اقداماتی لازم است؟

قبل از هر چیزی باید این موضوع را به افراد متخصص بسپارید. این کار علاوه بر دقت بالا، به مهندسی دقیق، انتخاب متریال مناسب، برق کشی و اقدامات مهم دیگر نیازمند است. پس تصور اینکه شما می توانید از بازار متریال مورد نیاز برای این پروژه را خریداری کنید و خودتان اقدام به نصب نمایید، کاملا اشتباه است. به این ترتیب به دنبال یک تیم مجرب باشید. با کمک این تیم می توانید هر آنچه برای اجرا و نصب سقف جمع شو روفگاردن نیاز دارید را، فراهم نمایید.

به طور کلی امکان نصب سقف جمع شونده برای متراژ های مختلف قابل اجرا می باشد. کافیست اندازه گیری های دقیقی صورت بگیرد. پیشنهاد ما به شما استفاده از سقف پارچه ای است. زیرا عده ای از متریال های دیگر جهت اجرای این گونه سقف استفاده می کنند. اما به کارگیری پارچه های پلی استر، بسیار مفید تر است. این پارچه ها دارای دولایه متخلف در دو طرف خود می باشند که به کیفیت و مقاومت بیشتر آن کمک می کند. استفاده از سقف متحرک پارچه ای به این معناست که یک لایه پلی استر و دو لایه pvc و  pvdf در دوطرف پارچه قرار می گیرد. سایر متریال های لازم جهت اجرای این پروژه شامل: موتور سقف متحرک، سازه آلومینیومی، نورپردازی و ریموت کنترل می شود.

امکان استفاده از سقف متحرک برای چه محیط هایی مقدور است؟

شاید تصور کنید اجرای سقف متحرک روفگاردن در هر نوع محیط و اقلیمی امکان پذیر نیست. اما سخت در اشتباهید. پارچه های مخصوص سقف متحرک که در قسمت قبل با آن آشنا شدیم، برای هر نوع اقلیمی مناسب است. این پارچه های چند لایه می توانند در برابر گرما، تابش نور خورشید و یا باد و باران کاملا مقاوم باشند. از دیگر ویژگی های این پارچه باید به نوع حریق در آن اشاره کرد. موادی در این پارچه ها به کار رفته است که شعله کمی را ایجاد می کند و هنگام آتش سوزی به راحتی نیز خاموش می شوند.

به طور مثال: سقف متحرک پارچه ای روفگاردن در شهر اهواز که از گرم ترین شهر های ایران است، اجرا شده و عملکرد عالی داشته است. همانطور که می دانیم، تابش نور خورشید در این شهر بسیار سوزان می باشد. به دلیل اینکه روفگاردن ها عموما در آخرین طبقه از ساختمان قرار دارند، تابش بیشتری را دریافت کرده و نیاز به پارچه ای کاملا با کیفیت و مقاوم دارند. به همین خاطر سقف متحرک اهواز توسط پارچه های پلی استر اجرا شده است تا به طور کامل از ورود اشعه یو وی به درون روفگاردن جلوگیری کنند. این سقف جمع شو در یک روفگاردن به مساحت ۴۵ متر مربع نصب و اجرا شده است. تمام اتوماتیک بودن این نوع سقف ها موجب شده در طول روز سقف باز باشد و در شب که هوا رو به خنکی می رود، سقف کاملا جمع شود.