سقف‌ متحرک استخر (پوشش تلسکوپی) چیست؟

سقف متحرک تلسکوپی سیستمی اتوماتیک می‌باشد. این محصول از لت‌هایی تشکیل شده‌اند که در حین حرکت روی هم جمع شده و زیر لت انتهایی که ثابت است، قرار میگیرند. سقف متحرک استخر بنا به نیاز کارفرما به صورت سقف و یا پوشش همراه با جداره، قابل طراحی و اجرا است. این سازه‌ها در اشکال مختلف هلالی، چند ضلعی و.. قابل اجرا بوده و کاملا با معماری مدرن مطابقت دارد. ایمنی این محفظه ها بسیار بالا بوده و در هنگام وزش باد های شدید مشکلی برایشان پیش نخواهد آمد.

pool-cover-saina-3

چرا سقف‌ متحرک استخر (پوشش تلسکوپی) را به شما پیشنهاد می کنیم؟

سقف متحرک استخر یک سیستم کاملا کاربردی برای ایجاد یک پوشش، هنگام استفاده از استخرهای روباز در تمام فصل‌های سال می‌باشد. استخرهای روباز در مقایسه با استخرهای مسقف طرفداران بیشتری دارند اما مشکلاتی نیز در استفاده از استخرهای روباز وجود دارد. که شرایط استفاده را برای کاربران محدود می‌کند. مثل تغییر شرایط آب و هوایی و یا نیاز به وجود فضای شخصی و مشکل دید داشتن همسایگان به محیط استخر. همچنین نفوذ گردو غبار و یا افتادن برگ و .. در داخل آب باعث آلودگی آن می‌شود.

فضای مدرن با سقف تلسکوپی استخر

 یکی از راه های کاربردی برای استفاده از استخرهای روباز در تمام فصل‌های سال ، به کار بردن سقف‌های تلسکوپی می‌باشد. سقف‌های متحرک علاوه بر پوشش دهی مناسب، با ظاهر مدرن و جذاب تاثیر بسزایی در زیبایی محیط داشته و فضا را لوکس تر می‌کنند. این سقف ها امروزه طرح و ساختار های متنوع و پیشرفته داشته و قابلیت استفاده در شرایط و مکان‌های مختلف را دارا می‌باشد. یکی از این موارد، سقف و یا محفظه های متحرک تلسکوپی بوده که به صورت اتوماتیک باز و بسته شده و پوشش مناسبی به فضا می دهد.

  • خاصیت ضد یو وی سقف متحرک استخر

    سایبان پلی کربنات استخر

    سقف متحرک استخر معمولا از جنس پلی کربنات است. مزایای ورقه پلی کربنات  در سقف متحرک استخر جلوگیری از تابش اشعه مضر فرابنفش نور خورشید می باشد که از بروز بیماری های پوستی، سرطان و خوردگی و پوسیدگی سطوح جلوگیری می کند.

  • پلی-کربنات-سه-جداره

    پوشش استخر 4 فصل

    سقف متحرک استخر سازگاری بالایی با شرایط مختلف جوی دارد. با وجود پوشش 4 فصل استخر، محدودیتی وجود نخواهد داشت و حتی در هنگام بارش برف و باران نیز، عایق مناسبی روی استخر شما خواهد بود که علاوه بر آب بند بودن، دمای آب و فضا را نیز کنترل کرده و از یخ زدگی و تبخیر آب استخر جلوگیری می نماید.

  • پروفیل-آلومینیوم-سقف-متحرک-استخر

    پوشش کامل استخر باز (اشراف بند)

    سقف متحرک استخر در نقش اشراف بند بسیار موثر و کارآمد بوده و دید ساختمان های اطراف را به فضای استخر محدود می نماید. در عین حال به دلیل  پوشش شفاف و یا نیمه شفاف، فضا نورگیری مناسبی خواهد داشت. پوشش کامل فضا کمک می کند در مواقع تابش شدید آفتاب و یا بارش باران امکان استفاده از استخر فراهم باشد.

  • null

    مقاوم در برابر باد و برف

    اسکلت سقف متحرک استخر از جنس آلومینیوم بوده و در عین سبکی، یک فضای ایمن و مطمئن برای استفاده افراد در سنین مختلف را ایجاد می کند و در صورت سقوط جسمی بر روی سقف و فشار هایی که بر اثر وزش شدید به سازه وارد می شود.

ساینا بزرگترین شرکت تولید کننده پوشش استخر در ایران

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و هماهنگی برای بازدید رایگان تماس بگیرید
02191001506

چرا سقف متحرک استخر ساینا را به شما پیشنهاد می کنیم؟

بزرگترین سازنده سقف اتوماتیک در ایران


شرکت ساینا از سال 1397 فعالیت‌های خود در جهت تولید پوشش‌های چادری و شیشه‌ای و سقف اتوماتیک با قابلیت هوشمند سازی را آغاز کرد. در طول این 5 سال دهها پروژه در سراسر کشور توسط تیم مجرب مجموعه مونتاژ و نصب شده است.

ارائه محصولات اقتصادی با قیمت رقابتی


 ساینا با تولید گسترده و سبد محصولات متنوع خود همواره تلاش کرده علاوه بر کاهش هزینه‌های مصرف کننده، کیفیت در محصولات را مورد توجه قرار دهد. سقف استخر ساینا در 3 سال اخیر به عنوان پر کاربردترین محصول این مجموعه در سر تا سر ایران نصب شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

تحویل سقف متحرک در کوتاهترین زمان


شرکت ساینا با بهره گیری از بزرگترین انبار متریال آلومینیوم و اتصالات وارداتی قادر است در سریعترین زمان ممکن محصولات سفارشی را مونتاژ کرده و در اختیار مصرف کننده قراردهد. وجود مجموعه ای توانمد از مهندسین و تکنسین متخصص امکان ارائه خدمات متمایز به مصرف کنندکان را فراهم کرده است.

قدیمی ترین در مونتاژ پوشش‌ استخر


شرکت سقف متحرک استخر ساینا از سال 1397 فعالیت‌های خود در جهت مونتاژ سازههای الومینیومی و شیشه‌ای اتوماتیک با قابلیت هوشمند سازی را آغاز کرد. ما مفتخریم در طول این سالها با اجرای پروژههای متعدد سهمی در آبادانی کشور عزیزمان داشته باشیم.

اجرا سقف متحرک استخر

سقف تلسکوپی از جمله سازه‌های مدرن با قابلیت اتوماتیک / دستی برای استخرهای روباز می‌باشد. نصب این سازه بر روی استخر شما در سریع ترین زمان ممکن انجام میشود زیرا که نیازی به ایجاد زیرسازی نمیباشد. پروفیل های سقف متحرک تلسکوپی از جنس آلومینیوم خالص است لذا وزن سازه بسیار سبک بوده و در زمان نصب، نیازی به تجهیزات سنگینی چون جرثقیل و … نمی باشد. با نصب سقف متحرک استخر (سقف تلسکوپی) بر روی استخر خود میتوانید فضایی ایمن و مطلوبی برای خود داشته باشید. تا در هر شرایط آب و هوایی استخرتان قابل استفاده بوده و همچنین از آب آن در مقابل گرد و قبار و کثیفی ها محافظت شود. این سازه ها هیچ محدودیتی برای شما ایجاد نکرده و در زمان دلخواه به راحتی میتوانید آن را جمع کرده و از هوای تازه نیز لذت ببرید.

نمونه سقف تلسکوپی اجرا شده

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و هماهنگی برای بازدید رایگان تماس بگیرید

ارائه خدمات مشاوره مهندسی رایگان برای انتخاب بهترین مدل سقف متحرک استخر
02191001506

قیمت سقف متحرک استخر چگونه محاسبه می شود؟

نحوه دقیق محاسبه قیمت سقف متحرک استخر به موارد مختلفی بستگی دارد که در ادامه به تعدادی از آن ها می پردازیم:

جنس پلی کربنات در سقف استخر


نوع متریال پوششی در قیمت نهایی محصول تاثیر گذار است. پوشش دهنده سقف متحرک استخر میتواند از جنس شیشه و یا پلی کربنات باشد. همچنین در مورد پلی کربنات نیز باید گفت که تعداد لایه های مصرفی در ورقه ها در قیمت نهایی تاثیر می گذارد.

جنس پروفیل سقف متحرک استخر


پروفیل های سقف تلسکوپی معمولا از جنس آلومینیوم بوده اما در مواردی برای کاهش قیمت از فلز هایی چون چدن نیز استفاده می کنند. در مصرف فلز آلومینیوم نیز میتوان از درصد خلوص مختلفی استفاده کرد که افزایش خلوص قیمت و کیفیت سقف متحرک را افزایش پیدا می کند.

طراحی و شکل پوشش استخر


سقف متحرک استخر در طرح های مختلفی اجرا می شوند. ایجاد قوس در پروفیل ها معمولا کار دشوار تری بوده و قیمت نهای این سازه را افزایش می دهد. یکی دیگر از موارد موثر در قیمت سقف متحرک استخر نیاز به دیواره بلند و یا بدون جداره پوشش استخر است.

ضخامت پروفیل الومینیوم سازه


ضخامت پروفیل های سقف های متحرک استخر در قیمت نهایی آن تاثیر گذار است. معمولا دو ابعاد استاندارد ۴۰در۸۰ سانتی متر و ۴۰ در ۶۰ سانتی متر در ساخت پروفیل این سازه ها انتخاب می شود.

تعداد جهات بازشو پوشش تلسکوپی


سقف متحرک استخر از نگاه عملکردی به دو صورت سکشن از وسط (سکشن ها از وسط سازه و به دو جهت باز و بسته می شوند) و سکشن از یک جهت (راسه به چپ/چپ به راست بازو بسته شوند.) قابل اجرا است. حالت سکشن از وسط در سقف متحرک استخر گران قیمت تر از سکشن از کنار می باشد.

سقف متحرک تلسکوپی بدون جداره

سقف تلسکوپی بدون جداره


در سقف تلسکوپی بدون جداره، سیستم بصورت محفظه بوده و صرفا روی استخر را پوشش داده و عملا جداره ای وجود نداشته و یا در صورت وجود ارتفاع آن بسیار کوتاه است. لذا در زمان باز بودن سقف امکان دسترسی به استخر وجود ندارد و برای استفاده از استخر حتما باید سقف جمع شود. از مزایای این مدل  می‌توان به جلوگیری از کثیف شدن آب اشاره کرد. همچنین در خانواده‌هایی که کودک خردسال دارند. نیز استفاده از این محفظه می‌تواند راه حلی مناسب جهت بالا بردن ایمنی فضا باشد. و از رخ دادن حوادث احتمالی جلوگیری کرد.

سقف متحرک تلسکوپی با جداره

سقف تلسکوپی با دیواره


در این حالت سیستم به حالت یک محفظه مسقف با جداره های بلند تر بوده و با باز شدن سقف تلسکوپی، اتاقکی اطراف استخر بوجود می آید. در حالت بسته کماکان عبور و مرور به داخل استخر امکان پذیر است. این نوع طراحی کاربری بالاتری داشته و علاوه بر محافظت از آب استخر میتواند پوشش مناسبی در شرایط آب و هوایی مختلف باشد. شما می‌توانید در فصول مختلف سال با ایجاد  سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی دمای محیط پوشش داده شده توسط سقف های متحرک تلسکوپی را کنترل کنید. و زمان استفاده از استخر را افزایش دهید.

کاربرد سقف متحرک استخر

سقف تلسکوپی متحرک استخر


سقف های تلسکوپی در بخش های گوناگون ساختمان های اداری و مسکونی قابل استفاده می باشند. از پرتکرار ترین موارد سقف متحرک استخر بوده که پیش تر به آن اشاره کردیم. علاوه بر آن پوشش تلسکوپی برای پوشش کامل 4 فصل استخر ویلای شما بسیار متداول است.

سقف تلسکوپی گلخانه

سقف تلسکوپی گل خانه


گلخانه‌ها شرایط بسیار ویژه‌ای دارند. در صورت بروز کوچک‌ترین مشکلات نیست ممکن گیاهان از بین بروند. سقف متحرک تلسکوپی یکی از بهترین گزینه‌ها برای احداث گلخانه می‌باشد. این سیستم به جهت شفافیتی که داراست می‌تواند نور مورد نیاز داخل گلخانه را فراهم کند.

 وزش باد های شدید و همچنین بارش تگرگ و برف و باران یکی از بزرگترین خطرات برای از بین رفتن گیاهان محسوب می‌شود. سقف‌های تلسکوپی به جهت عایق بندی مناسبی که داشته آب بند بوده و می‌تواند از بروز این مشکل کاملا جلوگیری کند. همچنین فضای پوشش داده شده توسط سقف های تلسکوپی نیست. عایق هوا بوده و می‌توان دمای فضا را نیز کنترل کرد. قابلیت باز و بسته شدن این سقف ها نیز از دیگر مزایای آن بوده و از محدودیت های عملیات کاشت، برداشت، آبیاری، بارگیری و … می‌کاهد.

سقف تلسکوپی رستوران و کافه


از دیگر کاربری‌های سقف‌های تلسکوپی کافه و رستوران می‌باشد. رستوران های روباز دارای محبوبیت بالایی هستند. اما محدودیت هایی چون سرما و یا گرمای هوا و نیز بارش برف و باران می‌تواند محدودیت هایی در زمان استفاد بوجود می آورد. لذا اجرای یک سقف متحرک تلسکوپی میتواند محدودیت ها را از بین برده و زمان استفاده از بخش روباز رستوران ها را افزایش دهد. از مزایای سقف شیشه ای تلسکوپی نورگیری مناسب بوده و همچنین در هنگام شب نیز میتواند نمای جذابی به وجود بیاورد. این محصول علاوه بر پوشش دهی مناسب و بالا بردن جذابیت بصری فضا گزینه مناسبی برای تهویه سریع هوا می‌باشد.

سقف تلسکوپی رستوران

سقف تلسکوپی هتل و خانه هوشمند


سقف متحرک تلسکوپی در کاربری های مختلف قابل استفاده بوده و علاوه بر پوشش دهی زیبایی نمای بنا را نیز ارتقا میدهد. همواره سقف تلسکوپی هتل شفاف بوده و از تاریک شده فضا جلوگیری می کند. در مراکز تجاری و یا هتل‌ها می‌تواند با کاربری سقف تلسکوپی ورودی مورد استفاده قرار گیرد.

ساینا بزرگترین شرکت تولید کننده پوشش استخر در ایران

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و هماهنگی برای بازدید رایگان تماس بگیرید
02191001506

اجزاء سقف متحرک استخر

در بررسی قیمت محصول توجه به کیفیت اجزاء تشکیل دهنده آن از اهمیت بالایی برخوردار است. قبل از خرید اجزاء تشکیل دهنده سقف متحرک تلسکوپی که بر قیمت نهایی آن موثر است را بشناسید.

سازه الومینیومی


یکی از اصلی ترین بخش های سقف متحرک استخر اسکلت فلزی آن بوده که عموما از جنس آلومینیوم است. به جهت اطمینان از کیفیت بالای محصولات شرکت ساینا قالب این سازه ها را از کشور ترکیه وارد کرده تا استاندارد های لازم را داشته باشد. با وجود قالب های وارداتی و متریال آلومینیوم داخلی در نهایت سازه ای با کیفیت بالا و قیمت مناسب جهت عرضه به شما آماده شده است.

ورق پلی کربنات

پوشش ورق پلی کربنات


پلی کربنات ورق های در ابعاد بزرگ شفاف بوده که مشابهت بسیار زیادی به شیشه دارد. این ورق ها از سختی مناسبی برخوردار است. این ماده تنوع ساختاری بالایی داشته و به دلیل وزن بسیار سبکش کاربرد وسیعی دارد. ورق های پای کربنات دارای ساختار داخلی متفاوت و ضخامت های متنوعی هستند که در هنگام طراحی پوشش متحرک استخر می‌بایست مد نظر قرار گیرد. توجه به ضخامت پلی کربنات و برند شرکت تولید کننده در عملکرد سقف متحرک استخر و البته قیمت نهایی محصول بسیار موثر است.

ورق های پلی کربنات دارای تنوع رنگی بالا است. ورق های استفاده شده درسقف متحرک تلسکوپی قابلیت تنظیم سایه دارند و میزان عبور نور  از دامنه ۳۰ الی ۸۰ درصد را در آن می توان کنترل کرد. این ورق ها دارای لایه ضد عبور اشعه UV هستند. از دیگر مزایای پلی کربنات می‌توان به قیمت پایین آن نسبت به شیشه اشاره کرد.

ریموت و موتور سقف تلسکوپی

موتور سقف برقی


موتور ساید سیستمی است که کنار قاب تلسکوپی قرار گرفته و با حرکت قالب جلویی باز و بسته کردن کامل سقف را با یک دکمه مقدور می‌کند. این موتورها دارای استاندارهای ضد آب بوده و مشکلی با کار کردن در فضای مرطوب اطراف استخر ندارد. اگر چه سقف متحرک تلسکوپی به دلیل سبکی قاب آلومینیوم و پوشش پلی کربنات بدون موتور نیز به سادگی قابل انجام است و استفاده از موتور الزامی نیست.

در هنگام انتخاب موتور توجه به توان موتور ساید و برند موتور بر قیمت نهایی محصول بسیار موثر است. پیشنهاد ما استفاده از موتورهای برند شرکت ترک و اروپایی است. به دلیل اهمیت بالای عملکرد درست موتور در فضای مرطوب اطراف استخر استفاده از موتورهای دارای استانداردهای بالای مقاوم در برابر آب و همچنین جعبه های برق مقاوم در برابر رطوبت بسیار اهمیت دارد.

در هنگاک خرید سقف تلسکوپی به چه نکاتی توجه کنیم؟

قیمت سقف متحرک استخر تحت تاثیر کیفیت پلی کربنات مصرفی و اتصالات به کار رفته در سقف می باشد. ظاهر نهایی محصول با توجه به پروفیل های به کار رفته در محصول می تواند بسیار متفاوت باشد.

زمان ساخت و نصب سقف متحرک استخر چقدر است؟

زمان ساخت و نصب پروژه بسته به ابعاد پروژه متفاوت است. مثلا برای یک پروژه 70 متر مربعی حدودا 14 روز زمان لازم خواهد بود